България официално спря излъчването на няколко руски телевизии

77

О т 1 февруари България официално спря излъчването на няколко руски телевизии, включително Първи канал, предаде БГНЕС.

Когато искате да превключите на канал, където се е излъчвала руска телевизия, се изписва следния надпис: „Уважаеми клиенти, излъчването на тази програма е спряно на основание действащия регламент на Съвета на Европейския съюз“.

Според Брюксел Русия участва в системна международна кампания за дезинформация, манипулиране на информацията и изопачаване на фактите, за да засили стратегията си за дестабилизиране както на своите съседи, така и на ЕС и неговите държави членки.

„Роскомнадзор“: Сайтовете на ЦРУ и ФБР са блокирани заради недостоверна информация

За да противодейства на това, ЕС спря излъчването и лицензите на няколко подкрепяни от Кремъл дезинформационни медии: Спутник; Русия днес; Русия РТР/РТР Планета; Русия 24; Русия 1; ТВ Център Интернешънъл; НТВ/НТВ Мир; РЕН ТВ; Първи канал.

Русия използва всички тези медии, за да разпространява умишлено пропаганда и да провежда дезинформационни кампании, включително за своята военна агресия срещу Украйна.

Ограниченията срещу „Спутник“ и „Русия днес“ (заедно с дъщерните дружества – RT English, RT Germany, RT France и RT Spanish) са в сила от 2 март 2022 г. Ограниченията за другите образувания са в сила от юни (Русия РТР/РТР Планета, Русия 24 и ТВ Център Интернешънъл) и от декември 2022 г. (Русия 1, НТВ/НТВ Мир, РЕН ТВ и Първи канал).

Заради дезинформация и пропаганда: ЕС спира достъпа до още руски медии

Те обхващат всички средства за предаване и разпространение в държавите – членки на ЕС, или насочени към тях, включително кабелна и сателитна телевизия, телевизия чрез интернет протокол, платформи, уебсайтове и приложения.

Източник: vesti.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *